Monday, June 11, 2012

WILP # 5 & vlierbloesemlimonade

Work in Long Progress nummer 5 is de poncho voor Rozemarijn. De kleuren die ik prachtig bij elkaar vind staan koos ze zelf uit.
Dit is denk ik het eerste ding waar ik weer mee verder ga als de schouder het toestaat! (en de dokter! en de mevrouw die oplet of ik wel ergonomisch haak, want ja de houding is ECHT belangrijk!)

Gisteren een prachtige zondag! Wat heerlijk.
We gingen een stukje fietsen met een schaar in de fietstas.
En kwamen terug met een tas vol vlierbloesem! Hier maakten we zalige limonade van.
Oh ja als je het ook wilt maken. Zo deden we dat:




11 comments:

  1. wat een mooie bloemetjes en wat zal die zelfgemaakte limonade lekker smaken! Ondertussen zit ik met hetzelfde probleem, verkrampte schouders, wellicht van te veel haken maar ook computer want beroepshalve werk ik de hele dag met de pc en dat doet de schouders geen deugd. Beterschap!

    ReplyDelete
  2. Klinkt als een leuk, gezellig dagje! Leuk dat je je kinderen zelf dit soort dingen laat maken :)
    Dat haak probleem ken ik... na een enthousiaste start helaas niet ver gekomen door rsi klachten. Doe rustig aan, want het zou zonde zijn als je het op moet geven!

    ReplyDelete
  3. O, wat heerlijk, verse vlierlimonade!!! Hier helaas in de stad niet te vinden, vlierstruiken.
    Veel beterschap met de schouder.

    ReplyDelete
  4. Dat is zóóó lekker hè, vlierbloesemsiroop!
    Misschien mag ik een heel klein tipje geven om hem nog lekkerder te maken?
    De smaak zit nl. voor een groot gedeelte ook in het stuifmeel, het gele poeder dat je vast overal gevonden hebt.
    Als je de bloesems eerst gaat wassen ben je dat kwijt
    :-(,
    dat is eigenlijk jammer toch?
    Ik was ze ook nooit.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dank voor de tip. Maar er waren veel spinnetjes en beestjes en we hebben echt voorzichtig gedaan hoor!

      Delete
    2. Dan had je groot gelijk, die geven een akelige, onprettige bijsmaak hè?

      Delete
  5. Ik heb je een award gegeven...kijk maar op mijn blog als je wil.
    groetjes Talitha

    ReplyDelete
  6. Thanks for linking up with us on "Strut Your Stuff Saturday!" We hope to see you next week! -The Sisters

    ReplyDelete
  7. Mmmmmm, zo lekker, vlierbloesemsiroop. Ik moet opschieten denk ik, als ik het nog wil maken. Straks zijn ze uitgebloeid...
    Wat heb je een prachtig eigen plekje hier! Ik kom zeker terug!
    -X-

    ReplyDelete
  8. Zo gezellig om samen met de kinderen te maken! Leuke blog heb je :-)

    ReplyDelete
  9. Wat een leuk blog, en wat herken ik veel van mezelf erin haha (seizoenstafels, haken etc.). Zelfs de vlierbloesemsiroop, ik ben al aan mijn tweede lichting bezig... heerlijk! Alleen maak ik hem heel anders, ik laat hem trekken in lauw water met citroenschijfjes, minstens 24 uur in de zon, of langer nog. Daarna afzeven en kort inkoken met suiker. Op deze wijze haal je nog meer profijt uit de heilzame stoffen.

    ReplyDelete

Dank voor het achterlaten van een berichtje *
Vind ik leuk :-)